Skupina Kofola v prvním pololetí meziročně zvýšila zisk EBITDA o 34%

0
16

Skupina Kofola zvýšila v prvním pololetí tržby o 7,3% na 114,2 milionu eur a provozní zisk před započtením daní, úroků a odpisů (EBITDA) zvýšila ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 34,6% na 18,2 milionu eur . Ve druhém čtvrtletí se skupině Kofola EBITDA mezičtvrtletně zvýšila o 64,5%, informovala v pátek společnost.

K výraznému růstu tržeb i provozního zisku EBITDA přispělo otevření trhu i správné načasování aktivit. Hlavním důvodem růstu v druhém čtvrtletí je především výrazný červnový růst poptávky po otevření trhu včetně segmentu gastronomie. „Prodeje podpořilo i počasí a volnější pohyb osob na všech trzích. Výsledkem jsou historicky rekordní červnové prodeje, „uvedla firma. Vzhledem k následný pozitivní vývoj letní sezóny upřesnil management Kofoly svůj odhad letošního provozního zisku EBITDA na rozmezí 1,08 – 1,15 miliardy korun (42,5 – 45,3 milionu eur).

„Po otevření hospod a restaurací byl návrat jejich zákazníků nejdříve velmi opatrný a chvíli trval. Od druhé poloviny června však již začaly podniky fungovat výrazně lépe, a to způsobilo skokový růst poptávky po našich nápojích na čele s čepování Kofolou. Zájem o celé portfolio byl tak velký, že jsou naše konečné červnové čísla za český a slovenský trh nejlepší v historii firmy, „uvedl k výsledkům finanční ředitel Skupiny Kofola Martin Pisklák.

K dobrým výsledkům skupiny přispěl podle Piskláka i růst poptávky v Adriatickém regionu, kde došlo před letem k uvolnění pandemických opatření a zároveň se do něj začali vracet turisté z celé Evropy. „To se samozřejmě pozitivně projevilo na prodejích našich značek,“ dodal Pisklák. Mezi důležité novinky patří zahájení strategické spolupráce s největším výrobcem džusů v regionu, společností Fructal, a také plnění chorvatské značky pramenité vody do lahví ze 100% recyklovaného PET materiálu.